Te relaxezi atunci când …

Te simți bine atunci când …

Te simți important atunci când …

Te simți iubită atunci când …

Te simți apreciată atunci când …

Simți o stare de nervozitate atunci când …

Simți furie atunci când …

Te simți lipsită de importanță atunci când …

Continuă tu lista și completează spațiul lipsă.

După conjuncția „când” urmează să completezi ceea ce există în mintea ta asociat ( inconștient) cu stările respective. Tot ce există în realitatea noastră funcționează prin asociere cu alte concepte.

Orice trăire, obiect, gând, are importanța sau lipsa de importanță pe care tu i le-ai asociat.

Marketingul funcționează de minune deoarece se pliază pe asocieri sau creează un trend printr-o asociere nouă. Iphone-ul a creat un trend și are asocierea deja făcută. Când cumperi un Iphone ești setat să te simți într-un anumit fel, deoarece ți-ai însușit asocierea lui Steve Jobs.

De exemplu un yaht pentru mine reprezintă lux, bogăție, stil de viață, pentru altcineva poate să însemne opulență, bani aruncați aiurea etc. Și el este doar un yaht pentru că-l asociem noi cu acest cuvânt. Un copil crescut în alte zone l-ar numi poate OZN. Leul are valoarea pe care BNR-ul i-a asociat-o. Fără asocirea aceasta nu valorează nimic.  Dacă te duci cu el în Africa valorează fix 0. O carte pentru mine reprezintă aur pur deoarece i-am asociat enorm de multe atribute, pentru altcineva nu valorează nimic.

Asocierile ne ajută să ne menținem toate comportamentele pe care le manifestăm, fie ele adecvate realității sau neadecvate. Un om care practică sport de performanță funcționează la acei parametrii datorită asocierilor pe care și le-a setat și pe care și le validează la fiecare antrenament, competiție. Un om care are o adicție funcționează la acei parametrii tot datorită asocierilor pe care și le-a setat și pe care și le validează.

Atât omul care practică sportul de performanță cât și omul care are o adicție, caută în esență același lucru, doar că au ales căi diferite în funcție de poveștile pe care și construit ca urmare a poveștilor de viață, de mediul în care au trăit și de oamenii care i-au susținut.  Asocierile ne fac să alegem de fiecare dată aceleași relații, aceiași oameni, aceleași tipare, aceleași povești. Ia fiecare brand în parte și ai să înțelegi. Ia fiecare obicei de-ale tale și ai să înțelegi 🙂

Dar știi ce este curios? Că ele sunt subconștiente și că funcționeză pe pilot automat. Dar asta nu poate decât să-i bucure pe oamenii de marketing 🙂

Facebookul a creat asocierea supremă deoarece a pus împreună conceptul de prieteni și conceptul de like, dând definiția (online) a  ATAȘAMENTULUI ( vreau să fiu plăcut, vreau să fiu acceptat ca parte din grup). Asta în cazul în care te întrebai de ce dă dependență…

Poate vei lua o agendă și un pix și într-o zi ploioasă de vară, îți vei lua un pic de timp și trece un pic prin filtrul conștient al minții, unele dintre asocierile ce până mai ieri stăteau adormite la porțile inconștientului. Poate, doar poate…

Până data viitoare îți doresc să-ți asumi curajul unei vieți trăite autentic, cu bune și rele.

Cu drag,

Laura

Articole similare

Lasă un răspuns

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.